Nieuws

De modelijn van de zusjes Reinders

Het is tegenwoordig helemaal hot en happening om je eigen onderneming te beginnen. Voor vele meiden is dat een modeonderneming. Het is een uitdaging maar je hoort er tegenwoordig steeds meer succesverhalen over. Een voorbeeld van zo’n succesverhaal zijn de zusjes Reinders.

Wie zijn Reinders?

Het modemerk is allemaal begonnen met de zusjes Marie en Julie Reinders. Ze lijken ontzettend veel op elkaar en rolde op jonge leeftijd al snel de modellenwereld in. Omdat de zusjes zo op elkaar leken vielen ze erg op en verschillende kledingfabrikanten werden dol op hen. Ze waren erg gezellig op de werkvloer en hadden het altijd naar hun zin. Na een aantal jaar in de modellenwereld gewerkt te hebben besloten ze dit een beetje uit te pakken. Ze vonden het werk op de catwalk altijd al leuk, maar wilde dit ook wel eens vanaf de andere kant zien. Ze besloten kleding te gaan ontwerpen voor jonge meiden. Dit pakte goed uit. Binnen 3 jaar zaten ze al aan de 75.000 volgers op Instagram.

De zusjes vielen op door hun looks en de kleding viel goed in de smaak. Reinders werd al snel opgevallen door Nederlandse vloggers, maar ook internationaal pikte wat modellen de collectie van de meiden op. Ze zijn 22 jaar en dat bewijst maar weer dat er geen leeftijd aan succes verbonden zit. Je hoort vaak dat mensen het najagen van hun droom nog even uitstellen door hun leeftijd. Dit hielt de zusjes Reinders zeker niet tegen en ik denk dat we ze allemaal geen ongelijk kunnen geven.

Hun lijn

De zusjes Reinders hebben een andere kijk op mode en staan vooral bekend om hun knitwear-stijlen. Dit zijn comfortabele huispakken die niet alleen voor thuis maar ook voor buiten de deur geschikt zijn. De prijzen van hun lijn vullen de kloof tussen high-end en high-street fashion labels. Ze beschrijven hun ontwerpen als hoogwaardig en gebruiken luxe materialen tegen betaalbare prijzen. Ze hebben een sterk imago gecreëerd door hun uitgesproken stijlen en de herkenbare looks.

Marketing

Het is tegenwoordig erg belangrijk dat je strategisch bezig bent met de marketing van je bedrijf. De zusjes hebben dit wel door. Ze zijn op onlinegebied overal te vinden en zijn tegenwoordig ook hun eigen YouTube kanaal begonnen. Ze leggen hun leven vast en laten zien hoe het is om je eigen modebedrijf te runnen. Hier zie je hun reizen naar Hongkong voor meetings met de produceten ook voorbijkomen. De zusjes pakken het erg slim aan.

Geef een reactie

Thema door Anders Norén